Συνάδελφοι,
Είναι πολύ σημαντικό να γίνονται περιφερειακές συσκέψεις. Μέσα, από την συζήτηση που έγινε αναδείχτηκαν και οι προτεραιότητες που πρέπει να βάλουμε σαν Ομοσπονδία το επόμενο χρονικό διάστημα. Θα πρέπει όμως να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας ,με τις Ενώσεις μέλη μας και να τις βοηθήσουμε να πετύχουν τις διεκδικήσεις τους. Ο ρόλος όμως σαν Ομοσπονδία δεν θα πρέπει να είναι παρεμβατικός, φτάνοντας να μιλάμε ακόμα και σε διευθυντές Σχολείων, παρακάμπτοντας την Ένωση του δήμου , η οποία είναι και το μέλος μας. Σίγουρα οι συνάδελφοι των Ενώσεων, είναι έμπειρα στελέχη του γονεικου κινήματος, και μπορούν να λύσουν δίκαια τις όποιες δυσκολίες παρουσιάζονται. Αν όμως , τελικά, φτάνουμε να παρεμβαίνουμε σε πρωτοβάθμιους συλλόγους, αυτό να μην γίνει , εν αγνοία ης υπερκείμενης από αυτούς, Ένωσης.
Μέσα από τις περιφερειακές συσκέψεις , αναδείχτηκε το θέμα των ανεπαρκών και παλαιών σχολικών κτηρίων και μάλιστα τώρα με την εφαρμογή της προσχολικής. Με δεδομένο ότι η διοίκηση της ΚΤΥΠ είναι υπό παραίτηση, πρέπει να προγραμματίσουμε άμεσα, ραντεβού με τον Υπουργό υποδομών, ακόμα και πριν συλλέξουμε στοιχεία από τις Ενώσεις, λόγο του επείγοντος, και να επανέλθουμε αργότερα με τα στοιχεία.
Αντισεισμικός έλεγχος είναι κάτι που το ακούσαμε από όλα τα στόματα των παρευρισκόμενων , σε όσες περιφερειακές παρακολουθήσαμε. Πρέπει και αυτό να ζητηθεί να γίνει σε όλα τα σχολικά κτήρια τις περιφέρειας.
Θα πρέπει να υπάρχει καλύτερη επικοινωνία , με τους υπεύθυνους των τομέων , με τους αναπληρωτές τους, Π.Χ. προβλήματα που παρουσιάζονται σε Ενώσεις , καλό είναι να γίνονται γνωστό και στους αναπληρωτές και οι τυχόν παρεμβάσεις, να γίνονται από κοινού , με συναίνεση , κάτω από το πρίσμα του κοινού μας στόχου, που είναι αναβάθμιση της παρεχόμενης Δωρεάν Δημόσιας Εκπαίδευσης, στο επίπεδο <που να αξίζει, για τα παιδιά μας>.
Υπάρχουν θέματα που μπορούν και σε τοπικό επίπεδο, (Δήμων), και καλό είναι εδώ να γίνουν γνωστές καλές πρακτικές σε Ενώσεις, που μέσα από σχολικές επιτροπές ή μέσα από αποφάσεις Δημοτικών Συμβουλίων, βελτίωσαν κυρίως κτηριακές υποδομές , αλλά και γενικότερα την παρεχόμενη εκπαίδευση. Να ζητηθεί πλάνο εργασιών συντήρησης σε κάθε Δήμο και να προτείνουμε να γίνουν εκδηλώσεις που να αναδεικνύουν τα κτηριακά προβλήματα, κάθε Ένωσης, με κυρίαρχο αίτημα την άμεση ιεράρχηση των κτιριακών προβλημάτων και την έναρξη σταδιακής επίλυσης τους , με αιχμή την άμεση κατασκευή όλων όσων χώρων χρειάζεται προσχολική αγωγή χρειάζεται για να λειτουργήσει απρόσκοπτα. Λύσεις, όπως της συγκατοίκησης με Δημοτικά, ή φιλοξενία σε Γυμνάσια- Λύκεια, είναι απαράδεκτα.
Να εξετάσουμε την παρεχόμενη εκπαίδευση, αλλά και φαινόμενο των λειτουργικά αναλφάβητων μαθητών. Πρόσφατα στοιχεία που είδαν την δημοσιότητα είναι απογοητεύτηκα, τόσο για τα ΓΕΛ ,όσο και για τα ΕΠΑΛ. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά, ότι το 50% των μαθητών στα ΕΠΑΛ στην Β Λυκείου έχει βαθμολογία κάτω από την βάση στην Άλγεβρα και την Γεωμετρία και το αντίστοιχο ποσοστό στα ΓΕΛ είναι στο 40%.
Να βάλουμε άμεσα το θέμα της φύλαξης στα σχολεία, αλλά και της πρόσληψης όλου εκείνου του απαραίτητου βοηθητικού προσωπικού, για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Πάντα και πρώτα θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας, τους κατατρεγμένους αυτού του κόσμου, και να αναπτύξουμε πρωτοβουλίες που θα καλωσορίσουν στα σχολεία τα προσφυγόπουλα αλλά και που θα τους εξασφαλίσουμε την δυνατότητα να ενταχτούν, στις καινούργιες για αυτά κοινωνίες. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν π.χ. ΖΕΠ χωρίς φιλόλογο.
Τελειώνοντας , θα πρέπει η οποιαδήποτε επικοινωνία μας , με τα μέλη μας(ΕΝΩΣΕΙΣ) να γίνεται , μέσα στα πλαίσια της ειλικρίνειας , του αμοιβαίου σεβασμού αλλά και στα πλαίσια παροχής υπηρεσιών υποστήριξης και όχι παρέμβασης.
Είναι πολύ σημαντικό να γίνονται περιφερειακές συσκέψεις. Μέσα, από την συζήτηση που έγινε αναδείχτηκαν και οι προτεραιότητες που πρέπει να βάλουμε σαν Ομοσπονδία το επόμενο χρονικό διάστημα. Θα πρέπει όμως να διατηρήσουμε την επικοινωνία μας ,με τις Ενώσεις μέλη μας και να τις βοηθήσουμε να πετύχουν τις διεκδικήσεις τους. Ο ρόλος όμως σαν Ομοσπονδία δεν θα πρέπει να είναι παρεμβατικός, φτάνοντας να μιλάμε ακόμα και σε διευθυντές Σχολείων, παρακάμπτοντας την Ένωση του δήμου , η οποία είναι και το μέλος μας. Σίγουρα οι συνάδελφοι των Ενώσεων, είναι έμπειρα στελέχη του γονεικου κινήματος, και μπορούν να λύσουν δίκαια τις όποιες δυσκολίες παρουσιάζονται. Αν όμως , τελικά, φτάνουμε να παρεμβαίνουμε σε πρωτοβάθμιους συλλόγους, αυτό να μην γίνει , εν αγνοία ης υπερκείμενης από αυτούς, Ένωσης.
Μέσα από τις περιφερειακές συσκέψεις , αναδείχτηκε το θέμα των ανεπαρκών και παλαιών σχολικών κτηρίων και μάλιστα τώρα με την εφαρμογή της προσχολικής. Με δεδομένο ότι η διοίκηση της ΚΤΥΠ είναι υπό παραίτηση, πρέπει να προγραμματίσουμε άμεσα, ραντεβού με τον Υπουργό υποδομών, ακόμα και πριν συλλέξουμε στοιχεία από τις Ενώσεις, λόγο του επείγοντος, και να επανέλθουμε αργότερα με τα στοιχεία.
Αντισεισμικός έλεγχος είναι κάτι που το ακούσαμε από όλα τα στόματα των παρευρισκόμενων , σε όσες περιφερειακές παρακολουθήσαμε. Πρέπει και αυτό να ζητηθεί να γίνει σε όλα τα σχολικά κτήρια τις περιφέρειας.
Θα πρέπει να υπάρχει καλύτερη επικοινωνία , με τους υπεύθυνους των τομέων , με τους αναπληρωτές τους, Π.Χ. προβλήματα που παρουσιάζονται σε Ενώσεις , καλό είναι να γίνονται γνωστό και στους αναπληρωτές και οι τυχόν παρεμβάσεις, να γίνονται από κοινού , με συναίνεση , κάτω από το πρίσμα του κοινού μας στόχου, που είναι αναβάθμιση της παρεχόμενης Δωρεάν Δημόσιας Εκπαίδευσης, στο επίπεδο <που να αξίζει, για τα παιδιά μας>.
Υπάρχουν θέματα που μπορούν και σε τοπικό επίπεδο, (Δήμων), και καλό είναι εδώ να γίνουν γνωστές καλές πρακτικές σε Ενώσεις, που μέσα από σχολικές επιτροπές ή μέσα από αποφάσεις Δημοτικών Συμβουλίων, βελτίωσαν κυρίως κτηριακές υποδομές , αλλά και γενικότερα την παρεχόμενη εκπαίδευση. Να ζητηθεί πλάνο εργασιών συντήρησης σε κάθε Δήμο και να προτείνουμε να γίνουν εκδηλώσεις που να αναδεικνύουν τα κτηριακά προβλήματα, κάθε Ένωσης, με κυρίαρχο αίτημα την άμεση ιεράρχηση των κτιριακών προβλημάτων και την έναρξη σταδιακής επίλυσης τους , με αιχμή την άμεση κατασκευή όλων όσων χώρων χρειάζεται προσχολική αγωγή χρειάζεται για να λειτουργήσει απρόσκοπτα. Λύσεις, όπως της συγκατοίκησης με Δημοτικά, ή φιλοξενία σε Γυμνάσια- Λύκεια, είναι απαράδεκτα.
Να εξετάσουμε την παρεχόμενη εκπαίδευση, αλλά και φαινόμενο των λειτουργικά αναλφάβητων μαθητών. Πρόσφατα στοιχεία που είδαν την δημοσιότητα είναι απογοητεύτηκα, τόσο για τα ΓΕΛ ,όσο και για τα ΕΠΑΛ. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά, ότι το 50% των μαθητών στα ΕΠΑΛ στην Β Λυκείου έχει βαθμολογία κάτω από την βάση στην Άλγεβρα και την Γεωμετρία και το αντίστοιχο ποσοστό στα ΓΕΛ είναι στο 40%.
Να βάλουμε άμεσα το θέμα της φύλαξης στα σχολεία, αλλά και της πρόσληψης όλου εκείνου του απαραίτητου βοηθητικού προσωπικού, για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Πάντα και πρώτα θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας, τους κατατρεγμένους αυτού του κόσμου, και να αναπτύξουμε πρωτοβουλίες που θα καλωσορίσουν στα σχολεία τα προσφυγόπουλα αλλά και που θα τους εξασφαλίσουμε την δυνατότητα να ενταχτούν, στις καινούργιες για αυτά κοινωνίες. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν π.χ. ΖΕΠ χωρίς φιλόλογο.
Τελειώνοντας , θα πρέπει η οποιαδήποτε επικοινωνία μας , με τα μέλη μας(ΕΝΩΣΕΙΣ) να γίνεται , μέσα στα πλαίσια της ειλικρίνειας , του αμοιβαίου σεβασμού αλλά και στα πλαίσια παροχής υπηρεσιών υποστήριξης και όχι παρέμβασης.